در نظر گرفتن مسیر حرکتی در در طراحی داخلی مغازه

در نظر گرفتن مسیر حرکتی در در طراحی داخلی مغازه

به غیر از نمای بیرونی مغازه و ویترین و تمام نکاتی که به آنها اشاره شد، باید در هر مغازه ای به سیرکولاسیون و یا به عبارت ساده تر، مسیر رفت و آمد و حرکت مشتریان در هر مغازه ای توجه داشت. شاید به جرات بتوان گفت که این موضوع با وجود اینکه زیاد ملموس نبوده و زیاد به چشم نمی آید، در طراحی داخلی مغازه بسیار با اهمیت است و نقش تعیین کننده ای دارد.

در طراحی داخلی مغازه ها، بخصوص دکوراسیون مغازه های کوچک باید به مسیر رفت و آمد مشتریان و فضایی که برای آنها در نظر گرفته می شود، توجه ویژه داشت. فضایی که مشتریان نیاز دارند تا بدون برخورد با یکدیگر در آن ایستاده و به اجناس با دقت و حوصله نگاه کنند.

در ضمن این مسیر باید به گونه ای طراحی شود که شما در زمانی که وارد یک مغازه می شوید بتوانید پس از ورود در یک مسیر مشخص حرکت کرده و اجناس را ببینید و به خوبی در مغازه چرخیده و جنس مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس از مسیر دیگر خارج شوید. البته این مورد در ارتباط مستقیم با مغازه های بزرگ و دارای فضای کافی می باشد.

 

رنگ یکی از آیتم های مهم در دکوراسیون مغازه و طراحی داخلی مغازه

یکی از مواردی که باید در دکوراسیون مغازه آن را در نظر گرفت، رنگی است که برای فضای داخلی از آن استفاده می شود. این رنگ و انتخاب آن باید بر اساس نوع جنسی که در مغازه مورد نظر عرضه می شود، در نظر گرفته شود. رنگ باید به گونه ای باشد که فضا را دلباز تر و زیباتر کرده و در عین حال اجناس داخل مغازه را نباید تحت تاثیر قرار دهد. پس باید از رنگی استفاده کنیم که در عین جلوه و زیبایی بخشیدن به فضا، اجناس را بیشتر در معرض دید قرار دهد. این مقوله در دکوراسیون مغازه کوچک باید حتما مد نظر قرار بگیرد.

 

طراحی نمای بیرونی مغازه

نمای بیرونی مغازه ها نیز به منظور جلب توجه مشتریان، نیاز دارند تا از فرم ساده سنتی خارج شده و به شکلی مدرن، خودنمایی کنند. با توجه به تعدد مغازه ها در کنار یکدیگر، باید بیشتر و بهتر به طراحی نمای مغازه توجه کرد.

توجه به این بخش از مغازه می تواند باعث شود که نه تنها مغازه شما در میان سایر مغازه ها به چشم افراد بیاید، بلکه در خاطر آنها نیز بماند.