راهداری خراسان رضوی فعالیت دوباره مراکز اسقاط خودرو را خواستار شد

[ad_1]

ابراهیم نصری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: خودروی فرسوده به وسیله نقلیه‌ای گفته می شود که امکان دریافت گواهی معاینه فنی را نداشته باشد و یا مشمول محدودیت های فعالیت بر اساس طول عمر گردد لذا مراکز اسقاط خودروهای سنگین در فرایند از رده خارج کردن این ناوگان و البته نوسازی و واردات کامیون جدید نقش اساسی خواهند داشت.
وی ادامه داد: نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از طریق واردات خودرو اجرایی شده است و در راستای سیاست‌های کلی نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران و اجرای بند «ث» ماده ۳۰ قانون احکام دائمی کشور و آیین نامه ذی‌ ربط با مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت به ازای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده با اولویت نوسازی پیرترین ناوگان با عمر ۴۰ سال انجام می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون سامانه ثبت نام متقاضیان نوسازی ناوگان حمل ‌و نقل کالای کشور راه اندازی شده است و متقاضیان نوسازی این ناوگان می توانند با ورود به سایت اینترنتی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور به نشانی  www.rmto.ir در قسمت نوسازی و توسعه ناوگان نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام نمایند.
نصری افزود: چهار گروه تولیدکنندگان داخلی ناوگان با سهمیه هزار دستگاه برای هر یک، شرکت‌های حمل‌ و نقل توانمند با مجوز واردات ۱۰۰ دستگاه کامیون برای هر شرکت،‌ شرکت‌های وارد کننده دارای مجوز از وزارت صمت با سهمیه ۵۰ دستگاه برای هر شرکت و همه مالکان حقیقی و حقوقی کامیون‌های فرسوده واجد شرایط و متقاضی واردات می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

وی ادامه داد: نوسازی ناوگان حمل و نقل استان خراسان رضوی علاوه بر تسهیلات واردات خودرو  نیازمند تسهیلات مالی و بانکی از محل اعتبارات استانی به ویژه قانون هوای پاک و نیز همکاری شرکت های خودرو ساز داخلی است که امید است این منابع نیز تامین شود.

۴۹ هزار راننده در بخش حمل و نقل بار و مسافر جاده‌ای در قالب ۶۳۱ شرکت در خراسان رضوی فعالیت دارند. همچنین سالانه بیش از ۳۰ میلیون تن کالای دارای بارنامه، ۲۰ میلیون مسافر دارای صورت وضعیت و حدود چهار میلیون تن کالای ترانزیتی و صادراتی توسط ناوگان جاده‌ای خراسان رضوی جابه‌جا می‌شود.

[ad_2]

Source link