راهنمای تشخیص معایب پیستون

در همین وضعیت تاج پیستون صدمه چشم است و برهان آنهم وارد شدن ذرات خاک و شن و نظایر آن بداخل موتور می باشد که بیت پیستون و سر سیلندر قرار گرفته و خرد شده هست . زمانی مشکلی همین چنینی پیش می آید مورد قضیه کلیدی در همین است که بتوانم منبع بروز همین براده ها و قطعات ریز وارد شده به درون محیط احتراق را پیدا نماییم در ضمن مارتل موتور را نیز بایستی گشوده کرد و کلیه ذرات خرده کوچک موجود در آن را تمیز کرده و شستشو داد تا دوباره آن‌گاه از تعمیر موتور همین ایراد مجددا پیدایش نکند. پس بایستی پیستونی به شدت پهن و بزرگ اصلی شاتونی مضاعف بلند داشته باشند تا بتوانند اقتدار دوچندان متعددی را تولید نمایند . پس از کار احتراق انرژی آزاد شده توسط پیستون جذب شده و دارای کمک شاتون به میل لنگ منتقل میگردد. پس متاع این قطعه متناسب حیاتی موتور آیتم لحاظ ساخته و طراحی می گردد . به جهت خودداری از پیدایش همین نقص‌ بایستی یاتاقان سر بزرگ شاتون را هر گاه که موتور باز می شود گزینه تحلیل و ترازو گیری قرار گیرد و مقدار لقی یا این که به عبارتی clearance آن آیتم اندازه گیری قرار گیرد برای این کار از یک فیلر گیج استفاده می شود که ان را در بین شاتون و یاتاقان قرار می دهند و تحلیل نمایید که میزان همین لقی از مقدار مجازی که از طرف سازنده در دفترچه تعمیراتی دستگاه داده شده می باشد اکثر نباشد. 3- نکته سوم ترازو گیری ضخامت خویش رینگ است باید از ابزار دقیق استفاده کنیم. این حلقه عمل توده نمودن روغن از دیواره سیلندر را برای جلوگیری از شکافت آن به محفظه احتراق به امداد حلقه چگالی تکمیل میکند و اگر رینگ حجمی عده کردن روغن را ناقص انجام دیتا باشد رینگ روغن آن را کامل میکند. حیاتی دقت به همین که 4 شیار در پیستون ساخت شده ، این پیستون وابسته به یک سیلندر 4 سوپاپ می باشد. می بایست دقت مضاعف به فعالیت آورد که در صورتی که سر سیلندر تراش می رود چون چکیده ولو ناچیز از ضخامت آن ناچیز می وشد سبب ساز اندک شدن محفظه احتراق و بالا رفتن نسبت دانسیته موتور شده و می تواند مشکلات عدیده ای را در پی داشته باشد که یکی از آن‌ها گرم شدن بیش از میزان موتور میباشد هر یک سری در همین شرایط شتاب موتور هم بالا می رود البته به مشکلات بعدی اش و خساراتی که ببار می آورد نمی ارزد . هنگامیکه که اشکالی در عمل موتور پیش می آید به احتمال بسیار ، پیستونها نیز از همین جراحت وارده در امان نمی مثل و پیستون هم صدماتی می بیند . مکانیک ها غالبا از یک تکنیک استعمال می کنند و آن این میباشد که زمانی میزان تراش سر سیلندر دوچندان باشد از یک واشر اضافی به کارگیری می نمایند یعنی دو واشر سر سیلندر را اساسی نیز گزینه به کار گیری قرار می دهند بنظرم در مواردی که چندین توشه سر سیلندر تراش خورده باشد خوبتر است سرسیلندر را ردوبدل نمود . ازطریق معاینه ، پیستونهای کارکرده و کهنه می قدرت اطلاعات ارزشمندی را از وضعیت کارکرد موتور کسب کرد و در اختیار مکانیک ها قرار بخشید تا خوب تر بتوانند به تعمیر و حفظ موتور بپردازند . به این عامل است که معاینه دقیق پیستونها می تواند به مکانیک ها امداد کند که منشاء بروز گونه های در موتور و یا این که تهیه و تنظیم نبودن موتور را بتوانند تشخیص دهند . به‌این معنا که تکه هایی از بدنه پیستون آنقدر داغ شده اند که بصورت پولکهای باریک در آمده اند و چنانچه این موتور به جهت مدت طولانی مورد به کار گیری قرار بگیرد احتمال دارد لکه های داغ بر آن تولید شدن و می تواند منجر ترک شدن گزیده که بطرف خروج دود قرار داراست شود و در غایت به از عمل افتادن موتور لیست ارزش پیستون پیکان باعث شود . علت مرسوم دیگری که به جهت همین فعالیت وجود دارد انبساط بیش از ترازو پیستون در محل خروج دود میباشد البته همین حالتی اکثر در سیلندرهایی حادثه می افتد که بر بر روی دهانه خروجی آنان پل زده شده می باشد . پیستون های آلومینیومی به برهان ضریب انبساط بالا به شکلهای متعدد طراحی میشوند. به برهان جا به جایی پیستون کمتر دانسیته تولید می شود که سیال را به سمت مجرای خروجی شیر مرکزی می راند. به همین ترتیب که در دوران منبسط شدن دامنه به قطر آن افزوده نشده و دهانه ترک کوچکتر میشود. علل با پیدایش این نقص‌ آن میباشد که یا سوخت تزریقی به موتور بیش از میزان رقیق بوده است ، یا این که شمع های موتور از مدل خیلی گرم گزینش شده اند و یا این که این‌که سیستم جرقه موتور زودتر از موعد واجب کار می کند ( به این معنی که آدوانس هست ) و یا اینکه نسبت چگالی به تناسب اکتان سوخت ، خیلی بالاست و یا اصلا موتور ایراد کلی گرم شدن را دارد. برای مثال در یک سیلندر از فرآورده کامپوزیت با حجم ۵۰ سی سی این لقی می تواند ۰.۰۰۱۵ اینچ باشد در صورتیکه به جهت یک موتور مهم حجم ۱۲۰۰ سی سی از نوع بوش فولادی که به طور معمول در ماشین های اسنو موبیل و یا خودرو های چمن زنی مورد به کار گیری میباشد این لقی می تواند حدود :.۰۰۵۵ تا .۰۰۷۵ اینچ باشد . زیرا ترمیم شکستگی سیلندر اگر هم امکان پذیر باشد زیاد پردرد سر و مالامال هزینه می باشد به این کار اصطلاحا دوختن سیلندر می گویند که اساسی استعمال از الکترود هایی از فرآورده سیلندر ( به طور معمول چدن است ) جوشکاری و ترمیم می شود .