فرماندار چابهار: روابط عمومی‌ها نقش مهمی در توسعه بزرگترین بندر اقیانوسی ایران دارند

[ad_1]

رحمدل بامری روزسه‌شنبه در نشست تجلیل از فعالان روابط عمومی ادارات شهرستان چابهار اظهار داشت: روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها نقش بسزایی در اطلاع رسانی دارند همانطور که در بحران سیل اخیر و بیماری منحوس کرونا در زمینه اطلاع رسانی، آموزش و انعکاس مشکلات زیرساختی شهرستان، تعطیلی بازار، تعطیلی نمازهای جمعه، محدودیت در ترددها، ضدعفونی و گندزدایی و فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی با هشدار و اطلاع رسانی شفاف و بموقع  اقدامات کم نظیری را انجام دادند.

وی بیان کرد: اطلاع رسانی از سیل سبب حضور شمار زیادی از مسوولان کشوری و استانی و خیران و سرازیر شدن سیل مهربانی و بویژه تخصیص اعتبارات لازم برای شهرستان چابهار شد.

فرماندار چابهار ادامه داد: امروزه گسترش عرصه اطلاع رسانی و وسایل ارتباط جمعی جهان را به یک دهکده تبدیل کرده و این ذهنیت که رسانه و روابط عمومی با اطلاع رسانی در مقابل مسوولان قرار دارند، اشتباه است و هر مدیری  که اندیشه روابط عمومی نداشته باشد خود دارای ضعف مدیریتی  است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یکی از علل حل نشدن بسیاری از مشکلات، عقب ماندن از اصل مشکل است، افزود: مسوولان برای رفع مشکلات و مطالبات شهروندان باید جلوتر از هر موضوع و مساله ای حرکت کنند و در این میان رسانه ها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسوولان می توانند آنان را یاری کنند و این مهم منوط به تعامل و همکاری دو طرف است.

بامری اخلاق، دانش، تعهد، کاردانی، واقف بودن به زمان و مکان، احساس مسوولیت، امانتداری، ایمان و باور و آگاهی را رمز پیشرفت و توسعه روابط عمومی دانست.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که دشمن در تلاش است تا زمینه تضعیف، نگرانی و تشویش اذهان عمومی در سطح جامعه ایجاد کند، روابط عمومی ها می توانند با هنر، تخصص و توانایی خود اخبار و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را آنگونه که شایسته است، اطلاع رسانی کنند.

فرماندار شهرستان چابهار با قدردانی از تلاش های روابط عمومی ادارات و اهدای لوح سپاس به مدیران روابط عمومی‌ها، به تعامل بیشتر مسوولان و کارشناسان روابط عمومی‌ها و خبرنگاران تاکید کرد و گفت: هدف ما پیشرفت، ایجاد امنیت و رفاه جامعه است و تمامی دستگاه ها به دنبال ارائه خدمات مطلوب و در خور به شهروندان هستند و اصحاب رسانه و روابط عمومی باید فقط به مشکلات نپردازند بلکه اقدامات و تلاش ها را نیز منعکس کنند تا مردم از واقعیت ها مطلع شوند.

بامری با اشاره به نقش رسانه ها و روابط عمومی ها در بیان دستاوردهای انقلاب و نهادها، تصریح کرد: روابط عمومی ها با برنامه ریزی و هدف‌گذاری و انعکاس صحیح اخبار علاوه بر نقش مهم توسعه محوری و ارائه راه حل مشکلات زمینه آرامش، شادابی و امید را در جامعه ترویج کنند.

[ad_2]

Source link