پیشرانه TU5 و بررسی مزایا و معایب آن

درود من ۷ ماهه پرشیا تیوفایو خریدم تو همین مدت ۲ بار برگه تموم کردم مکانیک میگفت که همگی پرشیا جدید ها اینطوری هستن کسی اطلاع داره که چرا زود صفحه تموم میکنن؟ چندتا دیگه عیب هم داره که من روم نمیشه بگم دو بار نیز گلایه کردم یک توشه خویش ایران اتومبیل یک توشه هم اداره صنعت های البته هنوز به هیچ جا نرسیدم من 4 ماهه همین ماشین رو خریدم دو ماهش تو تعمیر گاه بودم حیف یک ریال که بابت این اتومبیل بدید خویش نمایندگیش نیز گفتند همین ماشین “آشغاله” واقعا همین خودرو مزخرفه خواهشاٌ نخرید. بدترین و بی میزان مرغوب بودن ترین ماشین جهان پارس LX موتور TU5 داشپورت نو علاوه بر بی کیفیتی بدنه و درون کابین گیربکس اون هنگام حرکت یه صدای دلخراشی میده (دوستانی که دارا هستند شیشه رو زیر کنند و به صدایی که از چرخ جلو راننده میاد دقت نمایند ) بنده 4 ماه پیش یه پارس lx اهمیت موتور tu5 گرفتم تا حالا 3 بار گیربکس عوض کردم و دو توشه دیسک و صفحه ولی هنوز همون صدای بد رو موقع حرکت داره دوباره نیز تو نوبت تعویض گیربکس هستم . فقط جون مادرتون اس ال ایکس رو حساس پارس مقایسه نکنید اون دیگ حقیقتا اشغاله و قیافه هم نداره و کلا تو رنج پارس نمیباشد اونا با پژو 405 جی ال ایکس و جی ال ای و سمند مقایسه نمایید قسمتون دادماااا. ارزش پژو 405 گونه 98 / بها پژو 405 صفر نوع 98 کارخانه،قیمت پژو 405 glx جور 98،قیمت پژو 405 slx نوع ۹۸،قیمت اتومبیل پژو 405 نوع ۹۸،قیمت پژو 405 تیوفایو نوع ۹۸،قیمت پژو 405 tuf جور 1398،قیمت پژو 405 صفر نوع ۹۸ امروز،قیمت پژو 405 بنزینی جور 1398 در … برای رفع(به دستکم رساندن) فشار بازگشتی می بایست هدرز اهمیت توجه به مدل پیشرانه طراحی و ترکیب لولههای هدرز از قاعده و قانون درست و علمی پیروی کند.حال سوالی که مطرح می شود همین هست که در صورتی که فشار بازگشتی در هدرز بیش از میزان مجاز باشد چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ ضمن اینکه همین موتور دارای استاندارد آلایندگی یورو ۳ میباشد که می توان آن را به استاندارد یورو ۵ هم ارتقاء داد. روش دیگری که می توان حرارت را کمتر داد به کار گیری از پوشش فلزی ، سرامیکی می باشد که هدرز را به شدت در برابر خوردگی مقاوم کرده و حرارت را هم تا ۴۰ % کمتر می دهد . از دیگر ویژگیهای همین موتور، سیستم جرقهزنی و کامپیوتر پیشرفته آن هست که منجر می گردد تا کارایی پیشرانه در هر شرایطی بالا باشد. پیشرانه همین اتومبیل حتی در مقایسه کلیدی دیگر پیشرانه مجموعه PSA موجود در کشور، فراتر میباشد که اما مهم سیستم کاری در حیث گرفتهشده و طراحیشده به جهت آن سازگار است؛ اما این گرمای بالا منجر می‌شود تا نسبت به کیفیت روغن یه خرده حساس باشد. اما حجم ۱.۶ لیتری همین پیشرانه در کنار فضای محدود درون محفظه پیشرانه پژو ۲۰۶ باعث شده هست تا تعمیرات همین پیشرانه یه خرده پردردسر بوده و بهاصطلاح پاره ای بددست باشد. در این در میان سیستم اگزوز تولید سوپر اسپرینت من جمله او‌لین و محبوبترینها در کشورمان به شمار میآید. طی مدت کار همین سازنده نیکی فقط هدرز،مافلر و گونه های متعلقات سیستم اگزوز ماشین را عرضه کرده بلکه در صنعت های دریایی نیز شناخته شده است. هدرز قطعهای فنی به جهت تیونینگ و تقویت موتوراست که گوشه ای از سیستم اگزوز ماشین محسوب میشود. به جهت نمونه باز نمودن قطعاتی مثل پمپ هیدرولیک و یا این که دینام این پیشرانه یه خرده مشقت بار و زمانبر است و این در حالی می باشد که قطعهای مثل دینام را در بخش اعظم پیشرانهها در دسترس قرار میدهند. پس از ساخت همین اتومبیل در طی یکسری سال اولیه اساسی نام پرشیا یا این که پارس گونه جدیدی به اسم پارس ELXطراحی و تولید شد که از نظر ظاهری تغییرات متعددی نکرد و فقط یه خرده آپشن های اتومبیل افزوده شد اما موتوری جدید و مالامال قدرتی برروی این ماشین قرار گرفت (خودرو پارس موتور زانتیا) و سواری اساسی آن را جالب خیس نمود اما بازهم این دسته نسبت به امکاناتش ارزش بالاتری بخود گرفت. همین پیشرانه از ابتدای معرفی در کشورمان بهواسطه بازده خوب و شتاب مناسبی که به پژو ۲۰۶ میداد بهعنوان پیشرانه پرطرفدار و محبوب معرفی شده میباشد و همین در حالی هست که این ایام مثال اهل ایران شده آنکه به پیشرانه TU5 ایرانیزه دارای اسمو رسم است، در حد و اندازههای مدلهای کهن آن نیست. من نمیدونم چطوری جرات میکنن اهمیت ۲۰۶ تیپ ۵ یا سرعت تیوفایو ۶ جايگاه از. این فرآورده در اورجینال ورژن فیسلیفت و نسبتا لوکستر پژو ۴۰۵ بود که از حیث ساختاری تفاوت چندانی با آن نداشت اما به هر حال تحت تیتر یک متاع تازه و گرانقیمتتر در اختیار متقاضیان قرار گرفت. البته در شکل 1، هدرز در دو سطح وظیفه خویش را انجام می دهد که طی آن،ابتدا 4 لوله محل ورود به 2 لوله و در نهایت تمامی به یک لوله تبدیل می شوند.