🔸 ضرر کیت مکش چیست؟

بسیاری از افراد نیز توبو فن را بر روی ورودی دریچه گاز خودرو قرار میدهند که این نیز موجب افزایش شتاب خودرو شما خواهد شد اما متاسفانه نسخه های برقی که نتیجه بهتری هم دارند در زمانی نه چندان دور از کار می افتند و از طرف دیگر به دلیل پلاستیکی بودن توربو فن های برقی احتمال شکستگی پره ها نیز وجود دارد و این یک خطر بزرگ محسوب میگردد. شاید چندان جالب نباشه. واقعیت ش رو بخواید پارس سال حدود 13 تا 14 و پارس ای ال ایکس 11 هست. لوله مستقیم،اینو میتونید از لوازم یدکی هایی که بیشتر تو زمینه جنت ولوله هست(جَنت هم میگن به لوله های پلاستیکی ماشین) گیر بیارید وبگید جنت متری میخواید قطرش هم هم قطردریچه گاز باشه خوبه خیلی قطورهم نگیرید که افت فشارمیشه، ویا لوازم یدکی ماشین سنگین ها-این جنت مورد استفاده ما از جنت تراکتور هست که مدل و مورد استفاده اش رو نمیدونم که دقیق بگم،لوله یا جنت آب انواع ماشین سنگین ها بدرد کار ما میخوره، مشخصاتش مستقیم باشه 70سانتی هم طول داشته باشه.مورد استفاده شده من 90سانتی بود که اضافی اش روبریدم. من خیلی تو این زمینه ضرر مالی کردم.شاید بگید این کارا عشق میخواد ولی آخرش چی!

من چون کمی تجربه تو زمینه تیونینگ ماشین خودم دارم( پارس سال 94 ) دوست دارم به شما هم این تجربه رو انتقال بدم. اینم بگم اینی که تو سایت ایران خودرو نوشته 0 تا صد پارس سال 11 و ای ال ایکس 9 هست کاملا دروغ هست. شما میتونید ضرایب دنده ها رو عوض کنید ولی مشکلی که داره زوره کشیدن گیربکس هست چون دنده های جدید با دنده های قبلی با همدیگه آب بندی نشدن و بهترین کار تعویض کل مجموعه گیربکس هست. در بسته بندی قوطی فلزی خیلی خیلی خیلی بهتر بود. ماشین به حدی عالی شد که میتونم بگم حتی از زمانی که فیلتر اسپورت داشت هم بهتر میرفت و عملا میتونم بگم تاثیر شمع ایریدیوم درجه یک، حتی از فیلتر اسپورت واسه ماشین من بهتر بود. دادم یه میکانیک که تو برنامه دیوار پیداش کرده بودم و قیمت ش منصفانه بود و هدرز و میل سوپاپ( با شیم گیری ) و نصب فیلتر اسپورت و میل تعادل رو برام نصب کرد. بعد در آوردن فیلتر اسپورت و انداختن فیلتر و متعلقات فاب یکیش عملا متوجه شدم ماشین نفس خوبی نداره ولی بخاطر صداش مجبور شدم نندازم. به کارگیری این فیلتر به منظور جلوگیری از ورود گرد و غبار به درون موتور است تا هوای ورودی به موتور تقریباً عاری از هر گونه ریزگرد باشد.

به بیان دقیقتر این قطعه قارچی شکل وظیفه کنترل ورود هوا به درون محفظه احتراق و خروج دود از دریچههای سر سیلندر را بر عهده دارد. استفاده از کیت مکش استیل باعث ورود بهتر و بهینه سازی هوا میشود که این امر باعث افزایش قدرت و توان ،تنفس خنک تر خودرو میگردد.جنس این محصول از استیل 304 میباشد. بلکه این کیت نسبت به سیستم مکش معمولی (که به دلیل مکان آن در موتور هوای داغ تر به موتور وارد می کند) هوای خنک تری به موتور می فرستد که این عامل، باعث بهبود عملکرد موتور میشود. هرچه هوا بهصورت فشردهتر با سوخت ترکیب شود دارای اکسیژن بیشتری است و بهتر و باقدرتتر میسوزد؛ و همچنین تناسب ترکیب هوا و بنزین باعث میشود که موتور بهتر عمل کند. برای اینکه شما تو کفی مثل جنوب کشور بخواید سرعت بیشتری برید میتونید گیربکس زانتیا بندازید ولی به خرج افت شتاب! هزار خرج دیگه با این کارتون میاد رو سرتون.پس اگر از من میشنوید دست به موتور نزنید چون پشیمون میشید. البته بهتون بگم اینطور نیست که یه خرج کوچیکی داره!

خیر. برخی باور دارند که کیت مکنده هوای خنک دارای مکانیزمی است که اکسیژن را قبل از رسیدن به محفظه احتراق، سر میکند – اما اینطور نیست. سوخت برای احتراق در درون سیلندر نیاز به اکسیژن دارد و بدون آن احتراقی اتفاق نمیافتد یا به طور دقیقتر، با کم شدن اکسیژن در درون سیلندر احتراق به طور ناقص رخ داده و تمام انرژی سوختی که وارد سیلندر شده آزاد نمیشود. این مسئله کاملا طبیعی است که با برداشتن فیلتر هوا و جعبه هوا،هوا بسیار سریع و راحت تر وارد می شود و عدد ۳۷٫۵ همین مطلب رو نشان میدهد. پس اط تجهیز به هدرز های کاملا حرفه ای، کارخانه را ترک می کنند. هدرز استیل در هنگام کار بسیار داغ میشود؛ لذا لازم است عایقبندی مناسبی برای آن صورت گیرد تا دمای زیاد آن، به بقیه اجزای موتور آسیب نزند. هدرز از شرکت انجین آرت به قیمت 1.100 گرفتم. تو این حین به فکرم رسید شمع های ماشین رو عوض کنم و 4 عدد شمع دنسو اصلی ژاپنی سه خط سبز ایریدیوم به قیمت 380 گرفتم. دوم که شمع سوزنی بوش پلاتینی دو خط آبی گرفتم و شمع های معمولی ایران خودرویی خودش رو دور انداختم و میتونم بگم خیلی بهتر شد.