8 ویتامین و مواد مغذی ضد پیری که در واقع موثر هستند، رتبه بندی شده اند

در مقایسه با انواع کرم‌ها و سرم‌ها، گاهی اوقات ویتامین‌ها در مبارزه با پیری نادیده گرفته می‌شوند، اما تحقیقات نشان می‌دهد که ویتامین‌ها بخش کلیدی در کند کردن روند پیری هستند.

به گزارش از فارسی کلاب: در حالی که سرم‌ها و کرم‌های موضعی ممکن است ظاهر پیری را در مناطقی که استفاده می‌شوند کند کنند، نمی‌توانند با پیری که در بدن شما اتفاق می‌افتد مبارزه کنند و برخی از مواد ضد پیری نمی‌توانند از طریق پوست جذب شوند و استفاده موضعی را بی‌معنی می‌سازد. در همین حال، ویتامین ها از درون به بیرون کار می کنند و در نتیجه سلامت درونی و بیرونی را به همراه دارند. این بدان معنا نیست که شما باید از راه حل های موضعی چشم پوشی کنید – قوی ترین رژیم های ضد پیری از ویتامین ها و کرم های موضعی برای ایجاد یک دفاع قدرتمند و چند جانبه استفاده می کنند.

ویتامین‌ها و مکمل‌ها به ما کمک می‌کنند تا مطمئن شویم که مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می‌کنیم، به‌ویژه اگر کمبود داریم – و به گفته متخصصان، بسیاری از بزرگسالان به اندازه کافی ویتامین D[1] یا B12 دریافت نمی‌کنند، که منجر به اختلالات مرتبط با افزایش سن قابل پیشگیری می‌شود. و سلامت ضعیف

با این حال، همه ویتامین ها در مورد ضد پیری برابر نیستند. برخی از ویتامین ها در مقابله با اثرات افزایش سن بسیار قوی تر از بقیه هستند. به همین دلیل است که این مقاله موثرترین ویتامین‌ها را برای ایجاد درخشش جوان، پوستی بدون چین و چروک و حسی دوباره از سلامتی رتبه‌بندی می‌کند.

اگر فقط یک مکمل ضد پیری مصرف می کنید، کلاژن بهترین انتخاب است.

1. کلاژن

کلاژن سلطان ضد پیری است، به همین دلیل است که بسیاری از درمان‌های جوان‌سازی جوانان بر تجدید یا احیای تولید کلاژن در بدن تمرکز می‌کنند – اما شما می‌توانید این فرآیند را بدون سوزن، به سادگی با افزودن کلاژن به رژیم غذایی خود آغاز کنید.

کلاژن پروتئینی است که به حفظ پوست کمک می کند و با افزایش سن کمتر از آن تولید می کنیم که منجر به چین و چروک و افتادگی پوست می شود. اعتقاد بر این است که تولید کلاژن از اوایل دهه بیست شروع به کند شدن می کند. با این حال، زمانی که بدن ما شروع به کاهش تولید کلاژن می کند، می توانیم با مصرف مکمل از سطح آن مطمئن شویم. نشان داده شده است که مکمل های کلاژن خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و چین و چروک را کاهش می دهد.[3]

خرید قهوه اسپرسو

یک مطالعه 12 هفته ای بر روی 72 زن نشان داد که مصرف منظم مکمل حاوی 2.5 گرم کلاژن (به همراه چندین ماده دیگر) به طور قابل توجهی ظاهر کشسانی و نرمی پوست را بهبود می بخشد.[4]

اگر یک مکمل ضد پیری را انتخاب می کنید، کلاژن را انتخاب کنید. اما چرا فقط یکی را انتخاب می کنید در حالی که بسیاری دیگر تقریباً به همان اندازه کار خوبی انجام می دهند؟

منابع غذایی ویتامین A

علاوه بر مصرف مکمل های ویتامین، می توانید ویتامین A را با مصرف جگر گاو، تخم مرغ، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، اسفناج و هویج در رژیم غذایی خود دریافت کنید.

2. ویتامین A

ویتامین A قوی‌ترین دلیل برای اینکه چرا باید بعد از مصرف مکمل کلاژن ادامه دهید، است. این ویتامین نیروگاه از تاثیرات پیری در درون و بیرون شما جلوگیری کرده و آن را کند می کند.

ویتامین A همچنین به عنوان رتینول شناخته می شود که عنصر اصلی بسیاری از مکمل ها و سرم های ضد پیری را تشکیل می دهد. ویتامین A به طور طبیعی توسط بدن ما تولید نمی شود، به این معنی که باید با خوردن غذاهای غنی از آن یا با مصرف آن به عنوان مکمل مصرف شود. و دلایل زیادی برای انجام این کار وجود دارد، زیرا ویتامین A استاندارد طلایی در مورد ضد پیری است.

ترتینوئین، که از ویتامین A مشتق شده است، ثابت شده است که باعث افزایش تولید کلاژن و کاهش چین و چروک می شود. این کار را با تداخل با آنزیم‌هایی که کلاژن را در لایه پوستی تجزیه می‌کنند، انجام می‌دهد و در عوض باعث ایجاد کلاژن جدید می‌شود.[5]

ویتامین A فقط به پوست شما کمک نمی کند. همچنین به درون شما کمک می کند. بینایی بهتر و سیستم ایمنی قوی تر را تقویت می کند و به قلب و ریه های شما کمک می کند تا به درستی کار کنند.[6] درون شما نیز پیر می شود – اما می توانید با کمک ویتامین A این روند را کاهش دهید.

مواد غذایی حاوی ویتامین D

دریافت ویتامین D از قرار گرفتن در معرض نور خورشید روی پوست یکی از گزینه‌هاست. غذاهای حاوی ویتامین D شامل شیر غنی شده، ماهی قزل آلا، ماهی تن و سویا هستند.

3. ویتامین D

ویتامین D به عنوان ویتامین آفتاب شناخته می شود، زیرا یکی از راه های سنتز آن از قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. اما ویتامین D همچنین یک ویتامین ضد پیری قوی است که با طول عمر و کاهش احتمالی بیماری‌ها و بیماری‌های مرتبط با پیری افزایش می‌یابد.[7]

تحقیقات همچنین نشان داده است که ویتامین D با محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش، یکی از شایع ترین علل چین و چروک و خطوط، در جلوگیری از پیری زودرس موثر است.[8]

و در حالی که اثرات ویتامین D بر پیری مدت‌ها ناشناخته مانده است، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ویتامین D بسیار قوی‌تر از آن چیزی است که قبلا تصور می‌شد، با یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که ویتامین D این قدرت را دارد که طول عمر متوسط ​​را تا 33 درصد افزایش دهد.[9] ]

منابع غذایی ویتامین E

ویتامین E برای سلامتی ضروری است و در بادام، تخمه آفتابگردان، بادام زمینی، مارچوبه، آووکادو و انبه یافت می شود.

4. ویتامین E

با افزایش سن، بدن ما برای سالم ماندن به ویتامین E بیشتری نیاز دارد[10] – جای تعجب نیست، زیرا ویتامین E نقش اساسی در تنظیم سیستم ایمنی ما دارد.

به عنوان یکی از اولین لایه های دفاعی پوست، ویتامین E به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد.

score: alimentos bons para ereçao